Дүй-жұм 08:00 - 20:00
Сенбі 08:00 - 14:00
Жексенбі - демалыс күні
1) г.Шымкент, пр. Абая 4/6,
2) г.Шымкент, Мкр Асар, улица Ак копир #1/1
Медициналық қызметкерге арналған Әдеп кодексі (бұдан әрі - Кодекс) - медициналық және әлеуметтік қызметкердің (бұдан әрі - денсаулық сақтау саласының мамандары) кәсіби медициналық қызметті жүзеге асырудағы этикалық нормалары мен қағидаларының жиынтығын анықтайтын құжат. Қазақстан Республикасының «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» Кодексінің 184-бабы 31-тармағы негізінде жасалған.
Осы Кодекс медицина қызметкерлері, қоғам және пациент арасындағы қатынасты анықтайды және жеке адамның және тұтастай қоғамның құқықтарын, қадір-қасиетін, денсаулығын қамтамасыз етуге бағытталған, сонымен қатар медицина қызметкерінің қоғам алдындағы жоғары моральдық жауапкершілігін анықтайды.
I БӨЛІМ. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
Медицина қызметкерлерінің этика кодексі медициналық және әлеуметтік қызметкерлердің азаматтар мен жалпы қоғам алдындағы қызметі үшін моральдық жауапкершілігін анықтайды.
Медицина қызметкерлері өз жұмысында келесі моральдық-этикалық қағидаларды басшылыққа алуы керек:
осы Кодекс пен Ар-намыс кодексін басшылыққа алуға;
Қазақстан Республикасы азаматтарының денсаулығын жақсартуға ықпал ету;
шешімдерді тек пациенттің мүддесі үшін қабылдауға;
Қазақстан Республикасының медициналық қызметкерінің жоғары дәрежесін түсіретін іс-әрекеттер жасауға жол бермеуге;
өз міндеттерін адал және тиімді орындауға;
кәсіби біліміңізді үнемі жетілдіріп отыру;
жеке басының пайдасын, жарнаманы және алдын-алу мен емдеудің әдістері мен құралдарын пайдалануды ескере отырып;
еңбек тәртібін қатаң сақтауға;
денсаулық сақтау ұйымдарының мүлкін ұқыпты және тиімді пайдалану;
сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұру;
қызметтік ақпаратты жеке және басқа жеке мақсаттар үшін пайдалануға жол бермеу;
жеке мысалмен, ұжымда тұрақты және жағымды моральдық-психологиялық атмосфераны құруға ықпал ету;
басқа медициналық және фармацевтикалық қызметкерлердің Ар-намыс кодексінің бұзылуын болдырмауға және жолын кесуге;
өз міндеттерін орындау барысында киімнің белгіленген формасын сақтауға.
Пациенттермен қарым-қатынас кезінде медициналық қызмет көрсетушілер:
адамның жасына, жынысына, ұлтына, дініне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына немесе кез келген басқа жағдайларға қарамастан адамның құқықтарын, ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;
барлық мұқтаж адамдарға медициналық көмек көрсетуге;
адам өмірін сақтау жөніндегі парызыңызды үнемі есте ұстау;
азаматтардың денсаулық сақтау жүйесіне сенімін нығайтуға көмектесу
пациенттерге қатысты қаржылық және басқа да бопсалау фактілерінің алдын алу, олардың әріптестері тарапынан мұндай әрекеттерді болдырмауға күш салу;
өз іс-әрекеттері арқылы қоғам тарапынан орынды сынға негіз бермеуге, оған шыдамдылық танытуға, сындарлы сынды кемшіліктерді жоюға және кәсіби қызметін жетілдіруге қолдана алады.
Әріптестермен қарым-қатынаста медицина қызметкерлері:
жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды сақтауға, сыпайы және дұрыс болуға;
Жанқиярлық көмектен бас тартпаңыз және пациенттің мүддесі қажет болса, өзіңізден әріптестеріңізден кеңес сұраңыз;
басқа медициналық және фармацевтикалық қызметкердің кәсіби біліктілігіне көпшілік алдында күмән келтірмеу;
қазақстандық медицинаның дәстүрлері мен жетістіктерін арттыру.
Медицина қызметкері азаматтардың денсаулығын сақтау, оларға көрсетілетін көмектің жоғары деңгейде болуы үшін өзінің біліктілігі мен құзыретіне сәйкес барлық күш-жігерін салуы керек.
Медицина қызметкері кез келген адамға жынысына, жасына, нәсіліне немесе ұлтына, тұрғылықты жеріне, әлеуметтік жағдайына, діни және саяси сенімдеріне немесе басқа да медициналық емес факторларға қарамастан медициналық көмек көрсетуге міндетті.
Медицина қызметкері өзінің ресурстарына, лауазымдық нұсқаулықтарына және қызметтік міндеттеріне сәйкес сапалы және қауіпсіз медициналық көмек үшін моральдық, оның ішінде моральдық жауапкершілікте болады.
Медициналық қызметкердің медициналық қоғамдастық қатарын таза ұстау және әріптестерінің де, өз қателіктерін де объективті түрде талдау моральдық міндеті. Ар-ұятты және біліксіз әріптестердің, сондай-ақ пациенттердің денсаулығына зиян келтіретін әр түрлі кәсіпқой емес адамдардың іс-әрекетін болдырмаңыз.
Медициналық және әлеуметтік қызметкердің қоғамдағы рөлін ескере отырып, ол әлеуметтік іс-шараларға, әсіресе салауатты өмір салтын насихаттауға қолдау көрсетіп, белсенді қатысуы керек.
II БӨЛІМ. ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУШЫСЫ МҮМКІН емес әрекет.
Медицина қызметкерінің білімі мен жағдайын теріс пайдалану оның кәсіби қызметіне сәйкес келмейді.
Медицина қызметкері:
өз білімі мен мүмкіндіктерін адамгершілікке жатпайтын мақсаттарда пайдалануға;
медициналық шараларды қолдануға немесе бас тартуға жеткілікті себептерсіз;
пациентке оны жазалау мақсатында, сондай-ақ үшінші тұлғалардың мүдделері үшін медициналық әсер ету әдістерін қолдану;
пациентке өзінің философиялық, діни және саяси көзқарастарын таңуға;
пациентке қасақана да, немқұрайлылықпен немесе осындай зиян келтіретін үшінші тұлғалардың іс-әрекеттеріне немқұрайдылықпен немесе физикалық, моральдық немесе материалдық залал келтіру.
Медициналық кәсіпқойдың жеке көзқарасы және басқа да кәсіби емес себептер диагноз бен емделуге әсер етпеуі керек.
Науқастың ұсынылатын ақылы медициналық қызмет көрсетуден бас тартуы оның сапасы мен қол жетімділігінің нашарлауына, Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемінің аясында оған көрсетілетін медициналық көмектің түрлері мен көлемінің азаюына негіз бола алмайды.
Науқастар мен пациенттердің сыйлықтары өте жағымсыз, өйткені олар сыйлық бермейтін немесе қабылдамайтын пациенттерге әсер етуі мүмкін, оларға аз күтім көрсетіледі. Қызметтер орнына сыйлықтар берілмеуі немесе қабылданбауы керек. Сыйлықтарды ақшалай немесе құнды сыйлықтар түрінде алуға тыйым салынады.
Медицина қызметкері өзінің жағдайын, пациенттің эмоционалды жағдайын пайдаланып, онымен мүліктік мәмілелер жасасуға, өз жұмысын жеке мақсатта пайдалануға, бопсалау мен пара алуға құқылы емес.
Емдеу курсын тағайындау кезінде медицина қызметкері қолданылған дәрілік заттар, медициналық құрылғылар туралы жалған, толық емес немесе бұрмаланған ақпарат беруге, оның ішінде пациенттен дәрі-дәрмектердің болуы немесе медициналық мақсаттағы бұйымдардың болуы туралы ақпаратты жасыруға құқылы емес.
Медицина қызметкері дәрі-дәрмектерді өндірушілер мен дистрибьюторлардың олар ұсынатын дәрі-дәрмектерді мақсатты пайдалануына, медициналық ұйымның аумағында фирмалық логотипі немесе дәрі-дәрмектің, медициналық мақсаттағы бұйымның атауы бар заттарды пайдалануға ынталандыруды қабылдамауы керек.
Медициналық қызметкер қызметтік міндеттерін орындау кезінде сенімділікті сақтауға және оларға тұрақты тәуелділік тудыратын құралдардың әсерінен болмауға тиіс.
Кәсіби тәуелсіздік.
Медицина қызметкерінің құқығы мен міндеті - олардың кәсіби тәуелсіздігін сақтау. Медициналық қызметкер жаңа туылған нәрестелер мен қарт адамдарға, мүгедектерге, әскери қызметкерлерге және бейбіт тұрғындарға, топ-менеджерлерге және қамауға алынған адамдарға медициналық шешім қабылдауға толық жауапкершілікті алады, сондықтан әкімшіліктің, пациенттердің кез-келген қысым көрсету әрекетін болдырмауға міндетті. немесе басқа адамдар.
Медициналық қызметкер кез-келген жеке немесе заңды тұлғамен, егер ол Қазақстан Республикасының заңдарына, этикалық принциптерге және кәсіби міндеттерге қайшы келетін әрекеттерді жасауды талап етсе, ынтымақтастықтан бас тартуға міндетті.
Медициналық қызметкер емтихандарға, кеңестерге, комиссияларға, кеңестерге және т.б. қатыса отырып, өзінің ұстанымын анық және ашық білдіруге, өз көзқарасын қорғауға, қысым көрсеткен жағдайда заңды және қоғамдық қорғауға жүгінуге міндетті.
III БӨЛІМ. ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ ЖӘНЕ Науқастың қарым-қатынасы
Науқастың абыройы мен қадір-қасиетін құрметтеу.
Медицина қызметкері пациенттің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге, оған және оның туыстарына ұқыпты және шыдамды болуға тиіс.
Науқасты дөрекі және адамгершілікке жатпау, оның адами қадір-қасиетін қорлау, сондай-ақ кез-келген артықшылық немесе көрініске ие немесе дұшпандық пациенттердің кез-келгеніне медициналық қызметкер тарапынан жол берілмейді.
Медициналық және әлеуметтік көмек шарттары.
Медицина қызметкері пациенттің бостандығы мен қадір-қасиетін мейлінше аз шектеу жағдайында медициналық және әлеуметтік көмек көрсетуге міндетті.
Мүдделер қақтығысы.
Науқас-қоғам, пациент-отбасы және т.б. арасында мүдделер қайшылығы туындаған жағдайда, медицина қызметкері, егер олардың жүзеге асырылуы пациентке немесе басқаларға тікелей зиян келтірмесе, пациенттің мүдделеріне артықшылық беруі керек.
Медициналық құпия.
Науқас медицина қызметкері өзіне сеніп тапсырылған барлық медициналық және жеке ақпаратты құпия сақтайтындығына сенуге құқылы. Медицина қызметкері пациенттің немесе оның заңды өкілінің рұқсатынсыз қарау және емдеу кезінде алынған мәліметтерді, оның ішінде медициналық көмекке жүгіну фактісін жариялауға құқылы емес. Медициналық маман медициналық құпияның ашылуына жол бермеу үшін шаралар қабылдауы керек. Науқастың қайтыс болуы медициналық құпияны сақтау міндетінен босатылмайды. Медициналық құпияны ашуға Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жағдайларда жол беріледі.
Өліп жатқан науқасты моральдық қолдау.
Медицина қызметкері қайтыс болған адамның қайғы-қасіретін барлық қол жетімді және заңды жолмен жеңілдетуі қажет. Медицина қызметкері пациентке оның өтініші бойынша кез-келген діни конфессияның министрінің рухани қолдауын пайдалану құқығына кепілдік беруі керек.
Медицина қызметкерін таңдау.
Медициналық қызметкер одан әрі емдеуді немесе патронатты басқа маманға тапсыруды шешкен пациенттің алдын алуға құқылы емес.
Медицина қызметкері пациентпен жұмыс істеуден бас тартуы мүмкін, ол келесі жағдайда басқа маманға жіберіледі:
егер ол өзін жеткіліксіз сезінсе, көмектің тиісті түрін көрсетуге қажетті техникалық мүмкіндіктері болмаса;
медициналық және әлеуметтік көмектің бұл түрі маманның моральдық қағидаларына қайшы келеді;
егер пациентпен немесе оның туыстарымен емдеу және қарау тұрғысынан қайшылықтар болса.
IV БӨЛІМ. Медициналық қызметкерлердің қарым-қатынасы
Әріптестер арасындағы қарым-қатынас.
Медицина қызметкерлерінің арасындағы қарым-қатынас өзара құрметке, сенімге негізделген және пациенттің мүдделеріне сәйкес болуы керек.
Әріптестермен қарым-қатынаста медицина қызметкері адал, әділ, ақкөңіл, өз білімі мен тәжірибесін құрметтей білуі және өз тәжірибесі мен білімдерін өздеріне беруге дайын болуы керек.
Басқа қызметкерлерге басшылық етуге моральдық құқық жоғары кәсіби біліктілік пен жоғары адамгершілікті қажет етеді.
Әріптесіңіздің сын-пікірі негізді және ренжітпейтін болуы керек. Кәсіби іс-әрекеттер сынға ұшырайды, бірақ әріптестерінің жеке басы емес. Әріптестердің беделін түсіріп, өздерінің беделін күшейтуге жол берілмейтін әрекеттер. Медицина қызметкеріне науқастар мен олардың туыстарының қатысуымен әріптестері туралы және олардың жұмысы туралы жағымсыз пікірлер айтуға тыйым салынады.
Дәрігер тағайындаған медициналық процедураларды мейірбике дәл және сауатты орындауы керек. Медбикенің жоғары кәсібилігі медбике мен дәрігердің жолдастық, алқалы қарым-қатынасындағы маңызды моральдық фактор болып табылады. Дәрігер мен мейірбикенің кәсіби міндеттерін орындау кезіндегі қарым-қатынасының таныс және бейресми сипаты медициналық этиканы айыптайды. Егер медбике дәрігердің ұсынымдарының орынды екендігіне күмәнданса, ол алдымен дәрігердің өзімен және одан әрі жоғары басшылықпен бұл жағдайды сыпайы түрде талқылауы керек.
V БӨЛІМ. ЭТИКА КОДЕКСІ, ОНЫҢ ӨЗГЕРТУІ ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІГІ, ОНЫ ӨЗГЕРТУ ТӘРТІБІ
Этика кодексінің әсері.
Бұл код «Текелі қалалық ауруханасы» мемлекеттік ауруханасы шегінде жарамды және қызметкерлер үшін міндетті болып табылады.
Ұйым қызметкерінің жауапкершілігі.
Кәсіби этиканы бұзғаны үшін жауапкершілік дәрежесін медициналық көмектің сапасын басқару қызметі және тәртіптік комиссия анықтайды.
Егер этикалық нормаларды бұзу бір мезгілде құқықтық нормаларға әсер етсе, қызметкер Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жауаптылықта болады.
Этика кодексін қайта қарау және түсіндіру.
Осы Кодекстің жекелеген ережелерін қайта қарау мен түсіндіруді кәсіподақ қызметкерлерінің ұсыныстарын ескере отырып, медициналық көмектің сапа менеджменті жөніндегі комиссия жүзеге асырады.